16 de set. 2010

agost entretingut...

Bufff com passa el temps… quan estàs entretingut reflexionant sobre com podrien canviar les coses que no funcionen de la societat...

Del 15 al 22 per Almeria i Granada... el Albaicín, les coves del Sacromonte, el lloc on va començar el flamenc, el cante hondo... i l’Alhambra, les Alpujarras, Lanjarón, Pampaneira, Trebélez... els pernils... Salobreña... que maco tot plegat... i el que més m’ha agradat és la gent, les persones, la seva amabilitat i la seva satisfacció de la seva terra, això és molt maco... també la riquesa i la bellesa de tot el que hem vist... també els preus del menjar i la informalitat de les tapes... si no hi heu anat... val molt la pena... també em va agradar que hem anat amb tren i un cop allà hem llogat cotxes per anar a on volíem, si no hi havia transport públic... tot plegat també pensant amb la despesa energètica.

Compra de la guitarra...
Feia 20 anys vaig anar a Granada i recordo que vaig veure un artesà de guitarres... fa un temps que pensava que moltes de les meves cançons sonarien millor amb guitarra espanyola/catalana...

i no en disposava... total que vaig pensar que una guitarra artesana potser no seria gaire cara...  Doncs la vaig trobar per un preu molt raonable en la pujada de Gomarez (camí de l’Alhambra) a Casa Ferrer... quan varem anar-hi acabava de sortir una família gitana que es veia molt típica d’allà.... La noia dependenta molt amable, ens comentà que el cognom Ferrer que és català ve perquè el seu besavi era català i anà a Granada. Un cop allà s’aficionà al flamenc i es construí una primera guitarra. El seu fill (l’avi d’ella), que era metge va preferir dedicar-se a construir guitarres (possiblement va fer més per la salut que amb la medecina)... ell va ser mestres de “guitarreros” actuals de Granada i segons diu són la nissaga més antiga d’Espanya de guitarreros... tot un honor per a mi comprar aquesta guitarra (i a més signada per ella, que és qui ha fet els darrers ajustos) a una artesana que l’han construïda junt amb el seu marit i germà... també tot un honor afegit al saber que són família del ja difunt Vicente Ferrer, el gran benefactor de la Índia...  Espero que tingueu la oportunitat d’escoltar el seu so en directe algun dia...

Festa Major i aniversari... amb la Mulassa A hores d’ara ja sabeu que la Festa Major del meu poble la porto molt endins perquè el so de les gralles (de matines) va ser el primer que vaig sentir avui fa 55 anys. Apa Ton: felicitats! (gràcies –diàleg intern-). Que bonic celebrar-ho acompanyat dels qui m’estimen... i també, no hi podia faltar, la foto amb la meva “germana bessona”, la Mulassa, la “presumida” que va néixer el mateix dia que jo...

Dia 7 cap a Alcocebre. De visita i acollits amb uns amics fantàstics en una caseta a 50 mts. De la platja... sol, aigua, bon menjar, bones cerveses, bons amics... un cap de setmana per recordar tot carregant piles...

I en la Festa Major de la Geltrú...

I moltes coses més d'aquest mes... però sobretot parint l’ECOPOLIS. Segur que coneixeu el Monopoli... doncs amb la inspiració dels negocis i les empreses m’està sorgint un joc que ens permetrà passar una bona estona lúdica tot descobrint els beneficis que ens pot aportar el posar en marxa una Moneda Local. Ja en sentireu a parlar... millor dit, reserveu-vos una tarda o vespre per una llarga partida, amb tertúlia i cerveseta inclosa... i descobrint com les coses poden funcionar millor...